1.9 tdi bxe padł.co kupić?

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • sew1981
    RS
    S_OCP MemberModeratoRS
    • 2009
    • 10918
    • Fiat

    gusiak11, a na naszym forum są dalej zwolennicy LL niestety i do nich nie trafisz....chyba muszą sami zostawić kiedyś silnik na drodze pod samochodem, żeby to załapać :wink: :lol:

    Komentarz

    • xcracer
      Elegance
      • 2014
      • 851
      • Octavia II (1Z3)
      • BKD 2.0 TDI 140 KM

      Kolego rado84 czytając odpowiedzi mechanika, który rzekomo zdiagnozował Twój silnik moim zdaniem w chu. .a chcą Cię zrobić. Co się konkretnie stało, co trzeba naprawić? Zero konkretów...

      Może lepiej podpytać chłopaków z Krakowa o jakiegoś sensownego mechanika?

      [ Dodano: Nie 04 Sty, 15 08:04 ]
      Odnośnie tej przekładki silnika...to ogłoszenie z moich okolic. Jeśli Cię to interesuje odezwij się na PW...
      Moja FLka:

      http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...hlight=xcracer

      Komentarz

      • shu
        Rider
        • 2013
        • 372
        • Octavia II (1Z3)
        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

        Zamieszczone przez rado84
        tłumaczą że maja sprawdzone silniki i nie będą mówić aby konkurencja nie podchwyciła -może i coś w tym jest. a 4700 za goły silnik z przekładka to wg Was cena ok?
        Pierdo#enie o Chopinie. 4700?hmm popatrz na allegro po ile są silniki.za tą kwotę kupisz używany z gwarancją rozruchową.Ja bym się w to nie pchał.Może inaczej. Ja się w to nie wepchałem. Ja polecam mojego mechanika ,z tym że jest z Kato. Nie rozumiem Twojego "speca".Nie patrząc do silnika wie ile będzie to kosztować? A pan z ogłoszenia (którego też bym sobie podarował) wie,że jak silnik bierze olej to już go trzeba wymienić. I nie chce powiedzieć co Ci wsadzi. Paranoja jakaś. To jest to o czym pisaliśmy z robreg'iem ,każdy szuka jelenia.
        ...a w garażu "zielona kura"...

        Komentarz

        • sew1981
          RS
          S_OCP MemberModeratoRS
          • 2009
          • 10918
          • Fiat

          dokładnie, lepiej dobrze zdiagnozować usterkę. A jak naprawa ma iść w tysiące, to bym się zastanawiał nad naprawianiem tego w ogóle. Tylko gotowy silnik cały, a może w ogóle benzynę 1.6 mpi z lpg wstawić? hehe. ale to za dużo kasy pewnie, bo wszystko inne w nich jest.

          a tak bardziej przyziemnie proponuje wpakować jakieś mocne tdi jak z autem nie chcesz się rozstawać, bardziej niezawodne, a nie znowu ładować się w awaryjną 105 tkę, można jakiegoś starszego motora np. asz,arla, buk zapakować - kasy więcej, ale motor lepszy ewidentnie i mało jest OII z taką motorwnią na pewno :P

          Komentarz

          • canecorso
            Ambiente
            • 2014
            • 146

            Ja mechanikiem nie jestem ale bez obrazy nie można uwierzyć mechanikowi który mówi że trzeba wymienić silnik bo bierze olej, bez przesady. Z tego co napisałeś to auto Ci jeździ, tylko dymi i bierze olej także poszukaj spokojnie mechanika, niech koledzy z forum z krakowa Ci kogoś polecą, nie bierz się za wymianę silnika bez konkretnej rzetelnej diagnozy, spokojnie, bez emocji. Kolego moje auto przy przebiegu 134 kkm brało oleju litr na 3,5- 4 tysiące, też szukałem pomocy na forum, tu przeczytałem o panewkach więc je wymieniłem profilaktycznie bo auto chodziło w systemie LongLife, okazało się że dobrze iż zmieniłem bo już były wytarte, przy zmianie panewek odstawiłem też olej Castrola, silnik dostał Motula i bierze litr na 15 tyś, czyli od wymiany do wymiany, teraz to jest w normie... Toje dymienie może byś spowodowane kupą różnych rzeczy więc wymiana silnika to zawsze ostateczność, po mojemu to ten mechanik wyłapał to że jesteś totalnym laikiem i szuka łosia.
            Nie zabijam, nie kradnę, nie wierzę...

            Komentarz

            • Lashlo
              L&K
              S_OCP Member
              • 2007
              • 1455

              Panowie, lekki OP.
              Na logikę-diesle są niskoobrotowe, więc teoretycznie-trwalsze.
              Czy takie wywalanie bokiem korby znane jest w silnikach benzynowych Octavii?
              Czy diesel pomimo mniejszych obrotów, ma większe obciążenia i stąd takie jaja?
              Strach się bać

              Komentarz

              • rafiki
                RS
                • 2012
                • 15975
                • Superb III (3V3)

                rado84, zapytaj tutaj. Koledzy na pewno podrzucą Ci namiary na kogoś dobrego.
                رافال
                Spoty
                Cause freedom is a lonely road

                Komentarz

                • sew1981
                  RS
                  S_OCP MemberModeratoRS
                  • 2009
                  • 10918
                  • Fiat

                  Lashlo, na moje myślenie....nie mechanika, tylko laika, to turbodiesel ma większe obciążenia, ale jest wydajniejszy względem wolnossącej benzyny, nie wiem jak to porównać do tsi. A to że korba wyłazi, to raczej kwestia materiału z jakiego zrobiony jest silnik - sama korba, blok i dodatkowo pewnie nie częstej wymiany oleum, a nie samej konstrukcji silnika. bo przecież turbodiesle stare vp trzepią po 600 i więcej tkm bez takich przygód. Więc raczej przyczyny upatrywałbym się w wadliwym materiale użytym w procesie produkcji silnika i dodatkowo olewania serwisowania silnika - wymiany oleum. nowsze silniki robią czasami niestety z gównolitu i potem mamy takie efekty :evil:

                  Komentarz

                  • navigator
                    Rider
                    • 2009
                    • 583
                    • Volkswagen

                    Zamieszczone przez Lashlo
                    Czy takie wywalanie bokiem korby znane jest w silnikach benzynowych Octavii?
                    nie spotkałem się

                    Zamieszczone przez Lashlo
                    Czy diesel pomimo mniejszych obrotów, ma większe obciążenia i stąd takie jaja?
                    to na jakie obroty kopciuch sie wkręca zależy - jak mniemam - od prędkości/wydjności spalania paliwa

                    natomiast a i owszem ma większe obciążenia, wystarczy spojrzeć jakie ciśnienia panują w cylindrach, a i niuton się z czegoś bierze.

                    Główny nacisk idzie na półpanewkę (korbową) górną, która dla odpowiedniego łożyskowania wymaga stosownego filmu olejowego...i teraz dodajmy: materiał (panewek) na granicy wytrzymałości pod parametry nominalne + olej w trybie LL + jazda z dużymi naprężeniami... :szeroki_usmiech

                    dla uzmysłowienia dużych naprężeń proponuję na ten przykład wsiąść na bicykl, jechać na najwyższym względnie na wysokim biegu z niską kadencją i nagle spróbować żwawo przyspieszyć.....istna rzeźnia... :satan
                    >>E<< by Ali, defibrylator by DGW

                    Komentarz

                    • Lashlo
                      L&K
                      S_OCP Member
                      • 2007
                      • 1455

                      No ten temat przekładni rowerowej wyjaśnił mi temat :-) Tylko na rowerze mi kolana wtedy strzelają, czyli ludzka korba ;-)

                      Komentarz

                      • abstinent
                        RS
                        S_OCP Member
                        • 2007
                        • 4842
                        • Octavia II combi (1Z5)
                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                        Zamieszczone przez navigator
                        z niską kadencją i nagle spróbować żwawo przyspieszyć.....istna rzeźnia... :satan
                        niska kadencja = np 1200rpm

                        Komentarz

                        • Lashlo
                          L&K
                          S_OCP Member
                          • 2007
                          • 1455

                          No ja od 1800-2000 do 3500 max na ogół 2000-3000.

                          Komentarz

                          • hyp
                            Ambiente
                            • 2013
                            • 146
                            • Octavia II combi (1Z5)
                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                            Zamieszczone przez rado84
                            Z wymianą silnika mechanik nie powiedział że stricte naprawa nie ma sensu tylko przy padających BXE (panewki) nie poleca bo nawet jak zrobię tanio to za 10 - 50 tys może i tak go jednym strzałem szlak trafi cały silnik i kasa w błoto.
                            Myślenie tego mechanika jest dla mnie nielogiczne, jak wie że panewki w BXE były problematyczne i na tym forum znajdziesz całe MEGA posty o tym, to według niego lepiej wymienić cały silnik niż naprawić Twój i przy okazji wymienić panewki...

                            rado84 byłeś już gdzieś indziej na diagnozie ??
                            ↑↑↑ To jest moja opinia I naucz się z tym żyć ↑↑↑

                            Komentarz

                            • robreg
                              L&K
                              • 2010
                              • 1195
                              • Octavia I (1U2)
                              • AXP 1.4 MPI 75 KM

                              Zamieszczone przez rado84
                              tłumaczą że maja sprawdzone silniki i nie będą mówić aby konkurencja nie podchwyciła -może i coś w tym jest. a 4700 za goły silnik z przekładka to wg Was cena ok?
                              cale to ogloszenie do kpina i szukanie frajerów do robienia wała na kase... smiechu warte, mechanicy z ich wiedzami tajemnymi...
                              Pozdrawiam, Robreg.
                              ----
                              furmanka.blogspot.com fan ;-)

                              Komentarz

                              • vudi
                                Classic
                                • 2013
                                • 26

                                Tak się teraz naczytałem i o... Nie będę wzmacniał bxe, zacznę chyba silnika szukać.
                                Arl dużo zabawy żeby zamiast bxe wsadzić czy lepiej Bmn?

                                Komentarz

                                • Chomik
                                  Ambiente
                                  • 2007
                                  • 161

                                  Zamieszczone przez vudi
                                  Tak się teraz naczytałem i o... Nie będę wzmacniał bxe, zacznę chyba silnika szukać.
                                  Arl dużo zabawy żeby zamiast bxe wsadzić czy lepiej Bmn?
                                  Proponuję Kolego wymienić panewki na spoterowe, zmieniać dobry olej co 10 kkm i nie czytać więcej, bo od tego głowa boli. ;-) Jeśli silnik padnie , wtedy szukaj silnika nowego i zastanawiaj się co dalej. Mój bxe przy około 150 kkm miał wymienione panewki u DobregoGrzesia - polecam, po kilkuset km zmieniony po raz drugi olej i zawirusowany u Rogala. Obecnie przebieg 177 kkm i jeszcze jeździ....i to całkiem przyzwoicie...Pozdrawiam
                                  była O1 1,9 tdi ahf ( 125 KM, 275 nm ), jest O2 fl, 1,9 tdi bxe ( 143,8 KM, 336,6 nm ) Biała Strzała:
                                  http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...173266#1173266
                                  Serwis By DGW

                                  Komentarz

                                  • Maicroft
                                    Moderator
                                    S_OCP MemberModeratorr
                                    • 2004
                                    • 25757
                                    • Audi

                                    I to jest wydaje sie byc jedyna dobra opcja na nie pewne BXE
                                    Spritmonitor.de

                                    Komentarz

                                    • vudi
                                      Classic
                                      • 2013
                                      • 26

                                      No teraz mam 210 i poki co jest ok, ale mocy mi malo i chcialem cos pokombinować z tym :-P a jakie te panewki? Jakis numer czy cos.:-P

                                      Komentarz

                                      • kusnier
                                        Ambiente
                                        • 2014
                                        • 249
                                        • Octavia II combi (1Z5)
                                        • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                        przeleciałem wszystkie tematy chyba na temat bxe.
                                        czy w końcu wiadomo które roczniki są ok?
                                        mam przejechane 115 tysi i niedawno wymieniany olej i teraz nie wiem czy dać na sprawdzenie panewek czy poczekać jeszcze ?
                                        :?: :?:
                                        Tomek

                                        Komentarz

                                        • robreg
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1195
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • AXP 1.4 MPI 75 KM

                                          kusnier, nie sprawdzasz panewek tylko jeśli juz je odkrecisz, powinienes je od razu wymienic.

                                          Niezaleznie w jakim stanie beda panewki (a patrzac na nie, nie sprawdzisz ich stanu w zaden miarodajny sposob), powinienes wymienic sruby korbowodow i kupic nowa uszczele do miski olejowej - koszty niezalezne tak duze, ze samo ogladanie panewek nie kalkuluje sie ekonomicznie.
                                          Pozdrawiam, Robreg.
                                          ----
                                          furmanka.blogspot.com fan ;-)

                                          Komentarz

                                          • kusnier
                                            Ambiente
                                            • 2014
                                            • 249
                                            • Octavia II combi (1Z5)
                                            • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                            Zamieszczone przez robreg
                                            kusnier, nie sprawdzasz panewek tylko jeśli juz je odkrecisz, powinienes je od razu wymienic.

                                            Niezaleznie w jakim stanie beda panewki (a patrzac na nie, nie sprawdzisz ich stanu w zaden miarodajny sposob), powinienes wymienic sruby korbowodow i kupic nowa uszczele do miski olejowej - koszty niezalezne tak duze, ze samo ogladanie panewek nie kalkuluje sie ekonomicznie.
                                            tu sprawa jasna

                                            a co z rocznikami - wiadomo coś ?
                                            bo większość padniętych była z 2008 a z 2010 (jak mój) to nie wyczytałem - może juz jest coś zmienione ?
                                            Tomek

                                            Komentarz

                                            • shu
                                              Rider
                                              • 2013
                                              • 372
                                              • Octavia II (1Z3)
                                              • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                              kusnier, 2007 , 2008 to jest najbardziej zagrożony rocznik. Ja mam ,a raczej miałem 2007 ,i korba dokonała niekontrolowanej wycieczki przy 110 kkm. Ale to u pierwszego właściciela. 2010 raczej nie słyszałem o takim wypadku. No chyba,że mnie to umknęło to chłopaki na pewno to wychwycą. :wink:
                                              ...a w garażu "zielona kura"...

                                              Komentarz

                                              • vudi
                                                Classic
                                                • 2013
                                                • 26

                                                To jakie te panewki w koncu mozna zastosowac zeby miec spokój?

                                                Komentarz

                                                • D2mian
                                                  Rider
                                                  • 2010
                                                  • 551
                                                  • Toyota
                                                  • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                  A ja spotkałem się z przypadkami na briskoda z roczników od 2006 do 2011. Nic nie rób...
                                                  Temat rzeka... wyszło masa silników z fabryki...prawo serii.
                                                  Zresztą są wątki na tym forum o BXE ja osobiście nie do końca zgadzam się z pewnymi stwierdzeniami.
                                                  U mnie jeździ O2 z tym silnikiem i mam prawie 280 tys. km na blacie. Silnik żyje ma się dobrze a na dodatek ma wirusa

                                                  Pamiętaj wszystko się może popsuć, jak dbasz tak masz. Oczywiście mógł sięzdarzyć odesetk uszkodzonych silników ale przy takiej masie jaka wyszła z fabryki...
                                                  120,1KM/269,7Nm --> 146,8KM/332,7Nm

                                                  Smarowanie zapewnia

                                                  Komentarz

                                                  • Deo
                                                    RS
                                                    • 2009
                                                    • 1729
                                                    • Volkswagen
                                                    • CRMB 2.0 TDI 150 KM

                                                    rado84, na jakiej podstawie Pan Ireneusz stwierdził, że turbo jest po regeneracji?

                                                    Co do dojazdu do ludków wymieniających silniki, to do nich dojedziesz, ale na lawecie.

                                                    BTW. Skoro poprzedni właściciel nie przyznał się (tj. zataił), że naprawiał głowicę to sądzę, że masz podstawę do odstąpienia od umowy - robreg popraw mnie jeśli się mylę
                                                    Pozdrawiam,
                                                    Grzesiek


                                                    Była: O2@MY07@BXE / O2FL@MY10@BXE
                                                    Jest: O3@MY13@CHPA / B7@MY12@CFFB


                                                    Bartek "Dedon" 05.06.1988 - 07.08.2011[*]

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...